Crossroads - Reisverslag uit Emerald, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu Crossroads - Reisverslag uit Emerald, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu

Crossroads

Blijf op de hoogte en volg Casper

04 Februari 2013 | Australië, Emerald

Dat. Daar ben ik volgens mij nu. De vraag van wat nu te doen. Noord, oost, zuid of west? De keuze tussen een groot risico, wat geld of veel geld. Of tussen casual rondhangen tussen andere backpackers of 70 uur/week werken (al dan niet tussen deels andere backpackers). Moeilijk moeilijk moeilijk.

Kort gezegd gaat het tot nu toe gewoon goed. Ik heb nu 3 maanden gewerkt in de gin/katoenabriek. Daarmee heb ik mn 2e jaar working holiday visum mee binnengesleept (of ik er ook gebruik van maak is een twee). Daarnaast heb ik het als backpacker nu redelijk goed voor elkaar, een auto, laptop en grofweg $3000 op mn bankrekening.
En ook sociaal (jaja, dat kan ik) gaat het hier lekker. Anneke de trolleydriver is mn maatje hier, elk weekend samen winkelwagentjes regelen bij t winkelcentrum en regelmatig samen wat eten. Te grappig gewoon, zo veel mensen die je van zo'n stom baantje (her)kennen en soort vaste klant worden. Leuke gesprekken met een aantal mensen van de Wooleys (supermarkt) in de kantine daar, beetje lullen met wat lui van t massagesalon (waarvan ik 1 iemand al kende van de Ag-grow) en ook daar mee gaan stappen of naar de dam. Is het trouwens een goed of slecht teken als mensen je al herkennen bij de lokale Domino's??

Technisch gezien mag ik nog 3 maanden, oftewel tot eind april, bij de gin werken (max 6 maanden). De gin start echt (24/7) in maart, en het seizoen duurt pakweg 4 maanden. Ik kan/mag dus niet het hele seizoen daar werken en mn baas heeft te veel aan z'n hoofd om mij uitsluitsel te geven...

Dus, wat nu.
Aan de ene kant ben ik echt erg toe aan lekker onder de backpackers zijn. Whitsundays, Airley beach, Hervey bay bezoeken, castaway en Fraisier Island tour doen... Waarmee m'n geld in 2-3 weken op is, en ik meer een soort Australië-in-10-dagen, feesten en geen idee hebben waar ik eindig. Niet helemaal mijn ding.
Ik kan ook naar Bundaberg gaan, een stadje beroemd om z'n rum, en een aantal fruitboerderijen in de buurt. Daar 3 weken tussen de backpackers blijven, fruit plukken (heb ik dat iig ook eens gedaan) en in een week tijd naar een andere gin gaan. 3 maanden 70u/week tegen $21/uur, zeer aantrekkelijk...
Of dus nog steeds achter een serieuze job aan gaan, als een monteur/fitter in een mijn, of door solliciteren naar een engineer-job. Dat betekend commitment voor minimaal een half jaar, of langer.

En ik denk sowieso slechts 1 jaar te blijven. Maar ik wil ook nog (weer) een week Taipei doen en minimaal een week Bangkok (ik kom er toch langs). Wat inhoudt dat ik nog "maar" 7 maanden hier in Australië heb!!!

Lastig lastig lastig. Al denk ik wel dat het plan Bundaberg (fruit plukken) en naar een andere gin gaan het beste is. Ook financieel. Daarna door naar Canberra, wintersport in Nieuw Zeeland en verder overwinteren in Cairns/regenwoud/Whitsundays.

Achja, ik zie wel :)

  • 04 Februari 2013 - 22:27

    Damien:

    Goed om te horen dat 't goed gaat :-) Ja, keuzes.. reizen is de beste leerschool! Gewoon luisteren naar je intuïtie ;-) Bijna elke keus is prima als je er maar helemaal voor gaat.

  • 11 Februari 2013 - 13:30

    Margo Henderix:

    Hoi, leuk om dit te lezen, je bent in dubio wat te doen, mogelijkheden genoeg dacht ik.
    Verder trekken is misschien om het land en de mensen beter te leren kennen wellicht het aantrekkelijkste lijkt mij.
    Vaste(voor time being) job komt dan op een ander manier op je weg..
    Hier is het nog steeds winter en koud brrrr. Carnavalsdagen nu nog in volle gang maar niet voor ons.
    Gaan morgen weer werken en het gewone van lledag maar weer oppakken.

    Veul groete vaan us hei oet Kase.

  • 13 Februari 2013 - 04:18

    Casper Halffman:

    yeah, het belangrijkste voor mij nu is in ieder geval Emerald verlaten en ergens anders heen gaan. Bundaberg klinkt best leuk, een stad ter grootte van Maastricht.
    Aan de andere kant, ik zag vandaag iets voorbij komen dat op een tropisch eiland bij Cairns nu lekker 31 graden is (hier is het nu 34), dus qua temperatuur zou ik nu ook al daar heen kunnen gaan. Maarja, geld en werk enzo... First things first, Bundaberg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 12706

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Eindelijk, Australie

Landen bezocht: