2,500km in 1 week. - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu 2,500km in 1 week. - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu

2,500km in 1 week.

Blijf op de hoogte en volg Casper

08 Juni 2013 | Australië, Coffs Harbour

Na mn laatste reisverslag heb ik nog een tijdje in Dalby gewerkt. Allerhande verdere werkzaamheden, zoals wat op een tractor + maaier rondrijden, beton storten, aarde rondrijden/storten voor de tuin, etc.
Maar ook dat kwam tot een eind, de eigenaar wilde toch echt een paar weken weg en helemaal niks doen. Dusja dat betekende dus ook voor mij een eind daar. Wel opmerkelijk, mijn laatste dag daar was tegelijkertijd ook mijn laatste dag van 26 zijn. Gooi er nog een "planetary alignment" (Jupiter, Mercurius en Venus op één lijn) bij en het universum lijkt duidelijk een plan te hebben met mij. Om het leuk zweverig te houden.
Het plan: vrijdag of toch echt zaterdag in Canberra zijn, om daar de Australiërs die ik in Agnes Water ontmoet heb op te zoeken en mn verjaardag te vieren. 1300km in nog geen 1,5 dag. Kèn best!

Anyways, direct na het werk de donger opruimen, auto uitmesten, al mn spullen in de auto mikken en op weg. Eerste overnachting zou ook gelijk een eerste-keertje worden, op een rustplek langs de snelweg in de auto. Achterbank moet toch al plat ivm mn fiets en daar past ook precies een 1p luchtbed en ik. Na 2,5 uur rijden en _net_ niet 2 kangaroos aangereden te hebben vond ik een plekkie.
Het beviel eigenlijk best prima, niet te koud gehad en ook de snelweg was rustig genoeg. Ontbijt was een resterend stuk verjaardagstaart en weer op weg.

Op de route lag ook het plaatsje Narribri, waar het bedrijf voor die professionele baan is. Even bellen of ik langs kon komen om eens rond te kijken en een paar uur later was ik daar.
Zeer klein bedrijf, een hoop mis vanuit documentatie en engineering oogpunt, geregeld veldwerk, werk zat, mn directe collega werkt eigenlijk 7 dagen per week... Tsja, dan loop ik toch best wel warm. Narribri is ook gelukkig groot genoeg...

Maargoed, het werd al laat en met nog dik 700km te gaan besloot ik een vriendin die ik in Nieuw Zeeland ontmoet had te contacteren, zij woont in Sidney. Of ik een nachtje op de bank kon crashen (en douchen). Gezellige avond, prima geslapen en rond 12:00 zaterdag was ik in Canberra. Regenachtig, koud Canberra...

Mitch opgepikt bij hem thuis, drank en bbq spul ingeslagen en op naar de boerderij van Donk, een uurtje rijden buiten de stad. Prima plek, "off grid" (geen water of stroom aangelegd). Paar weaners (jonge koeien) voeren, bbq aansteken, biertje er bij, extra hout verzamelen met de kettingzaag en Ute tot de stapel dik 2m hoog is, litertje benzine er bij en presto. Tijd voor nog een biertje. Of een paar. En wat rum. En de anderen (Pete, Luke, Cis). Vast komen te zitten met Pete's Ute op een houthaalronde, t stomme ding wilde niet in 4 wheel drive... Prima avond dus!

Nog een paar dagen in Canberra gebleven bij Donk en zijn ouders, erg aardige, gastvrije mensen. Mt Kosiusko bezocht, het hoogste punt van Australië. 2228m hoog, midden in de Snowy Mountains. En slechts 6,5 km lopen vanaf de skilift haha.

Ook had ik hier de tijd om een mooi overzicht in elkaar te knutselen in excel, van mn resterende maanden hier, verwachte kosten en inkomen en de invloed van een baantje in Alice Springs versus een baantje in Moree. Die baan in Moree is een opmars naar de serieuze baan in Narribri, op een boerderij werken met de machinerie die Sustain Ag (Narribri) maakt en de bedrijfsomgeving mee maken.

Dus nu ben ik in Coffs Harbour, in een hostel. Hier is het momenteel behoorlijk doods, slechts 10 gasten in een hostel voor 100, de invloed van het winterseizoen hier. Zeer matig weer maar ik hoef in ieder geval niet de ruiten van de auto te krabben in de ochtend zoals in Canberra.
Overigens blijk ik dus in 1 week tijd ongeveer 2,500km gereden te hebben. Zonder problemen met de auto, zonder olieverbruik en een keurige 1:11!

Maandag in Moree aankomen, dinsdag beginnen. 40 tot 85 uur per week werken voor $20/uur. Niet slecht!

Het plan is nu om daar zo'n 2,5 maand te werken, dan naar Brisbane gaan, auto verkopen, 2 weken Carins + great barrier reef te doen en naar huis te komen via 2 weken Bangkok/Thailand.

Maar ik ga het wel zien. 2-3 maanden is een lange tijd!

  • 17 Juni 2013 - 10:56

    Margo:

    Hoi Cas, alweer een aantal km's afgelegd zo te lezen, maar je maakt genoeg leuks mee.
    Hopelijk je verjaarsdaggroet gelezen in ons vorige bericht. Wij waren toen net in Spanje aangekomen voor een welverdiende (vonden wij zelf) vakantie .
    Nu weer thuis en mail en post aan het doorspitten.
    Geniet en werk ze de komende maanden. Tot mails.......
    Margo en Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12707

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Eindelijk, Australie

Landen bezocht: