Backpacking - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu Backpacking - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu

Backpacking

Blijf op de hoogte en volg Casper

05 Maart 2013 | Australië, Rockhampton

Een maand geleden had ik nog geen idee waar ik naar toe zou gaan. Zo veel mogelijkheden, zoveel bestemmingen, zoveel keus! En nu is er eigenlijk nog niet veel veranderd, ik weet het nog steeds niet.

Een paar weken geleden heb ik ontslag genomen bij de winkelwagentjes, zodat ik zowaar iets in mn weekenden kan doen.
Waaronder de auto in orde maken (v-snaar, oliefilter, nieuwe radio+speakers) en heb ik wat vrije tijd spendering, edelstenen zoeken in het nabije dorpje Sapphire. Nog wat leuks gevonden ook, een 4,5 karaat donker groene saffier en wat klein spul. De grote heb ik laten slijpen in Rubyvale bij "Old Micks", na het slijpen was er nog 1,1 karaat over, niet slecht. De rest heb ik naar Thailand gestuurd (goedkoper) voor en leuke lading kleine geslepen steentjes :)

En afgelopen week is er ook een einde gekomen aan mn tijd bij de gin. Precies de 28e ben ik in november in Emerald aangekomen, de 28e februari was ook mn laatste werkdag.
Volgende bestemming: Rockhampton, waar Joram woont die ik ontmoet had in Agnes water. Daarna was het plan om na een paar dagen door te gaan naar Bundaberg, een paar weken fruit plukken, voor de echte backpacker ervaring (iig persoonlijk mee maken waarom het zo'n kutwerk is.
Na wat getreuzel op vrijdag toch maar op weg gegaan, er werd behoorlijk wat regen voorspeld en dat de wegen wel eens afgesloten konden worden enzo. Het gebeurt nogal eens dat er 100-200mm regen in 1 nacht valt en aangezien het hier nogal vlak is, loopt er ook makkelijk iets onder.
4 uur rijden door een waar noodweer, met zonder groot licht en spots aan zo'n 5m zicht, 80km/u en nog steeds lui die je keihard voorbij komen rijden... Gelukkig mn hoela-wiebel-meisje op het dashboard voor wat vrolijke afleiding tussen de druppels door en veilig aangekomen.

Joram woont met 4 andere Nederlandse gozers in een huis van een Australische zakenman die niet veel thuis is. Oh, en een jacuzzi in de tuin.
Eindelijk een wat grotere stad, eindelijk eens een avondje stappen in een echte club. Helaas wel een redelijke continue miezerregen, maar wel palmbomen in een glooiend landschap.

Nu zit ik hier alweer een paar dagen. Ik heb ven op Gumtree op een paar advertenties gereageerd en op eentje zowaar iets terug gehoord.
Minimaal 2 weken werken voor kost en inwoning op een cattle station net buiten Mundowran, QLD. Ze hadden nogal last gehad van de overstromingen een paar weken geleden en zochten onder ander een monteur en alround werker. Ook een backpacker ervaring!
Ook zit er iets in de pijplijn om te werken in Western Australia, op een niet onaardige of koud-in-de-winter plek. Alleen even kijken of dat door gaat.

Dus, morgen, op naar Mundowran en hopen dat de wegen allemaal weer open zijn, en kijken hoe t allemaal verder gaat lopen :)

  • 10 Maart 2013 - 08:40

    Margo En Huub:

    Hoi, leuk weer wat te horen van je . Hopelijk krijg je nu wat mer afwisseling en een goede plek om te verblijven en anders weer verder het land in neem ik aan? Of denk ja al aan teugkomen to the roots
    in ons kikkerlandje? Hier is lles vij rustg e nog steeds winter weer. We kijken uit naar het voorjaar.
    Tot schrijvens weer Groetjes van us twie .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 12712

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Eindelijk, Australie

Landen bezocht: