En weer verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu En weer verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Casper Halffman - WaarBenJij.nu

En weer verder

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 April 2013 | Australië, Brisbane

Wederom tijd voor een update.

Mundubbera bleek een station te zijn voor om toch even neer te strijken.
In totaal ben ik daar 26 dagen gebleven (ik moest ze tellen voor het formulier voor mn 2e working holiday visum). Werkzaamheden:
- vee het weiland uit laten zodat ze het versere/hogere gras langs de zandweg konden eten en daarna weer terug de wei in jagen, bet behulp van een van de boerderijhonden.
- een Suzuki Alto uit de jaren 80 weer tot leven wekken (hij was een beetje verdronken in water 2m boven het dak tijdens een overstroming)
- een schuur en 2 overkappingen bouwen
- motortjes/pompen repareren
- helpen bij het brandmerken, castreren en besproeien van vee
- hekken repareren
- etc

Helaas stond daar tegenover een behoorlijk shabby accomodatie, slechte bedden, kleine porties avondeten (niet dat ik honger heb gehad, maar toch), bij gebrek aan volledige informatie regelmatig "dom" voelen, geen extraatjes (een kratje bier zou welkom zijn). Maar desondanks toch een leuke ervaring! Mede dankzij mn 3 mede backpackers aldaar, Elin en Malin uit Zweden en Christina uit Duitsland.

Aangezien ik toch geen geld verdiende en wel weer verder wilde reizen, ben ik na Pasen naar een van _de_ backpackerplekken gegaan, Hervey bay. Een redelijke stad met een redelijk aantal hostels en de plek waarvan iedereen naar het wereldberoemde Fraser Island gaat. 2 nachten in een hostel om te bekijken welke tour ik wilde gaan doen en een beetje op mn fietsje door het stadje te fietsen, prima. Hostel dik in orde (heeeeeerlijke douche) en een stadje dat voornamelijk bestaat uit gepensioneerden...
Mn Hervey bay tour is toch een van de duurdere 3 dagen / 2 nachten geworden. Niet dat ik echt het geld er voor heb momenteel, maar ik heb echt geen zin om 1 dag in een bus met 30 lui snel snel alles af te gaan. Beetje kamperen in tentjes, zelf rijden met 4x4 wagens en een paar dagen hebben om de groep te leren kennen is toch veel leuker. En tsja, 1 dag kost $200, 3 dagen $370 (incl alles, eten, slaapzak, etc), dus relatief is het niet eens zo heel veel duurder. Vind ik dan. :D
Leuke tour, leuke mensen, mooie omgeving, prima.

Het plan voor daarna was om gelijk bij terugkomst in de auto te springen, wat onderweg te eten en bij Rainbow Beach in de auto te slapen (auto is groot genoeg) om in de volgende ochtend de dolfijnen te zien de elke dag de baai in komen. Liep een beetje ander, toch nog een nacht in het hostel gebleven (warme douche en goed bed!) en de volgende dag op gegaan voor een Australische APK (niet veel mis, een lampje en spiegel), mocht ik de auto op korte termijn moeten verkopen.
Dusja, daarna op naar Brisbane, naar de plek waar ik ook aangekomen was, Riverside Backpackers. Leuk weerzien en daar ben ik nu dan.

Volgende halte is best een grote stap eigenlijk, een ander land. Nieuw Zeeland, eens kijken wat daar zoal te doen is. Schijnt een toffe film trilogie opgenomen te zijn en geweldige natuur te hebben. Ik ga het voor 3 weken zien, ik vlieg op de 9e.
Nu dus even tijd om de was bij te werken (Fraser Island zand...) en eens uit te gaan stippelen wat ik zoal wil zien en waar dat ligt. In de tussentijd zal ik blijven zoeken naar een volgende baan in Australië, en als een volgende plek echt ver weg is (meer dan 2500km), dan verkoop ik de auto en vlieg er gewoon heen. Vandaar nu al die APK, dat is hier nodig bij verkoop.

En zo gaat het hier allemaal zijn gangetje :)

  • 23 April 2013 - 21:11

    Margo:

    Hoi Cas, leuk om iets van je te horen je geniet toch nog volop ondanks dat het werken (een echte baan) niet meer zo lukt.
    Wel veel ervaring zo opgedaan en toch wat verdiend voor je onderhoud lees ik.
    Nu weer een nieuwe uitdaging naar Nieuw Zeeland. Kom je wel nog terug?????? I hope so.
    Toch fijn als je weer in ons landje vertoeft.
    Bij ons alles kits hier, maar zoals je wellicht weet niet te best met Wil.
    Vele groetjes vaan us twie Margo en Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 12716

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Eindelijk, Australie

Landen bezocht: